Algemeen

  1. Wat kun je met de app?

    Met de app kijk je al je favoriete programma’s op het internet, je tablet, smartphone en smart-tv. Waar en wanneer je maar wilt.

    • Kijk live tv, ook onderweg
    • TV Gemist? Kijk programma’s tot 7 dagen terug
    • Begin Gemist: start opnieuw als je te laat inschakelt
    • Stream onbeperkt CANAL+ films, series en documentaires.
    • Download to go: download series en films en kijk zonder internetverbinding
    • Met Google Chromecast stream je naar een ander (groter) beeldscherm
    • Stel een herinnering in: zo mis je nooit meer je favoriete programma
  2. Hoe krijg ik de CANAL+ app en hoe log ik in?

    Download de app gratis op je telefoon of tablet. Ga naar de App Store (voor iOS) of Google Play (voor Android). Log in met je persoonlijke accountgegevens (mailadres en wachtwoord) van je Canal Digitaal tv-abonnement.

  3. Kan ik ook kijken op mijn tv?

    Je kunt de app installeren op je smart-tv. Zoek CANAL+ in de appstore van je tv en installeer deze. Open de CANAL+ app op je telefoon of tablet (zorg dat je ingelogd bent) en verbind via de QR-code.
    Vind je de app niet in de app store van je tv? Dan is deze helaas niet beschikbaar voor jouw type tv.

  4. Kan ik ook kijken op mijn computer of laptop?

    Om de web-omgeving te gebruiken heb je een abonnement nodig en een laptop of computer die voldoet aan de systeemvereisten, een internetverbinding met een minimale snelheid van 4mbit/s en je inloggegevens. Ga naar https://play.canalplus.nl/login/ .

  5. Wat kost de CANAL+ app? Heb je een satelliet tv-abonnement van Canal Digitaal? Dan zit het gebruik van de app standaard gratis in je abonnement. Het aanbod in de app is afhankelijk van je abonnement.
    Voor een los abonnement op CANAL+ TV, Sport, Films & Series (inclusief ESPN Compleet) betaal je € 14,95 per maand.
  6. Wat is het dataverbruik?

    Stel je eigen mobiele dataverbruik in bij ‘Mobiele dataverbruik’ in je profiel. Je hebt de keuze uit:

    • Lage kwaliteit: 1 uur kijken komt overeen met 0.45 GB aan data
    • Gemiddelde kwaliteit: 1 uur kijken komt overeen met 0.7 GB aan data
    • Betere kwaliteit: 1 uur kijken komt overeen met 1.35 GB aan data
    • Beste kwaliteit: 1 uur kijken komt overeen met 2 GB aan data

    Je kan ook alleen via Wi-Fi streamen met de hoogst mogelijke beeldkwaliteit.

  7. Wat is de beeldkwaliteit?

    De meeste zenders zijn beschikbaar in HD-resolutie wat betekent dat de beeldkwaliteit onderweg naar jou niet wordt verlaagd. Je kijkt dus altijd hoge kwaliteit TV.

    Als je met het apparaat dat je gebruikt onvoldoende internetsnelheid kunt behalen toont de app automatisch een lagere kwaliteit. De beeldkwaliteit verbetert automatisch als er weer voldoende internetsnelheid gehaald wordt.

Problemen oplossen

  1. Wat te doen bij een slechte verbinding?

    Een slechte verbinding zorgt voor een lagere kwaliteit. Om goed beeld te krijgen is het van belang dat de internetverbinding minstens 4mbit/s is. Belangrijk: een hogere snelheid is aanbevolen om haperingen/automatische kwaliteitsverlaging tegen te gaan. In geval van slechte verbinding kun je de volgende stappen doorlopen:

    • Check je wifi (draadloos netwerk)
    • Maak opnieuw verbinding met het netwerk
    • Reset je modem>

    Let erop dat:

    • Je modem op een centrale, open plaats in huis staat
    • Je modem niet te ver bij je vandaan staat
    • Er tussen jou en je modem zo min mogelijk obstakels zijn. Denk hierbij aan dikke muren en plafonds.
  2. Waarom hapert het beeld?

    Als je met het apparaat dat je gebruikt onvoldoende internetsnelheid hebt, toont de app automatisch een lagere kwaliteit. De beeldkwaliteit verbetert automatisch als je weer een snellere internetsnelheid hebt.

  3. Waarom werkt de ondertiteling niet?

    Je instellingen van de vorige keer kijken worden niet opgeslagen. Controleer of de ondertiteling staat ingeschakeld. Als je gebruik maakt van Airplay om een zender, film of serie naar een Apple-apparaat te casten, wordt de ondertiteling niet altijd getoond. Dit komt omdat Airplay het meesturen van ondertiteling niet ondersteunt. Nog steeds problemen? Neem contact op met de klantenservice.

  4. Waarom ontvang ik in de app niet dezelfde zenders als in mijn Canal Digitaal satelliet tv-abonnement?

    Kijken via de satelliet betekent dat je veel extra vrij te ontvangen zenders kunt bekijken. Hieronder valt een groot aantal buitenlandse zenders.
    Als provider hebben we niet de mogelijkheid om met al deze partijen overeenkomsten te sluiten om hun zender via internet aan te bieden.

  5. Waarom kan ik via de app op mobiele apparaten en mijn smart-tv geen erotiek-zenders bekijken?

    Apple en Google staan het niet toe om erotiek-zenders te bekijken op je mobiel, tablet of in de app op de smart-tv. Je kunt erotiek-zenders wel bekijken via je laptop/computer.

  6. Waarom heb ik geen beeld?

    Controleer of je apparaat is verbonden met internet door een webpagina te bezoeken. Heb je internet? Controleer dan of je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. Je kunt de app ook verwijderen en deze opnieuw installeren.
    Kijk je via de website? Controleer dan of je de juiste versie van de browser hebt geïnstalleerd. Probeer eventueel je cookies en websitegegevens van je browser te wissen. Hoe je dit doet verschilt per browser. Kijk bij de helppagina's van je browser. Lees hier meer over hoe je dit kunt oplossen.

Gebruik

  1. Hoe gebruik ik de CANAL+ app?

    Met een Canal Digitaal tv-abonnement gebruik je de CANAL+ app gratis op je telefoon en tablet. Ga naar de App Store (voor iOS-toestellen) of Google Play(voor Android-toestellen).
    Log in met het e-mailadres en wachtwoord van je Canal Digitaal tv-abonnement of maak een account aan. CANAL+ op je smart-tv installeren? Zoek de app in je tv-appstore en koppel je account via je mobiele apparaat en met de QR-code.

  2. In welke landen kan ik de app gebruiken?

    De CANAL+ app kun je in Nederland op je smart-tv gebruiken. Kijk hier voor een overzicht van geschikte smart-tv’s..

    Voor je telefoon of tablet download je CANAL+ in de Nederlandse app store. Op deze apparaten kun je binnen de hele EU kijken. Buiten de EU kun je de app niet gebruiken.

  3. Welke functionaliteiten kan ik gebruiken?

    Voor de meeste zenders geldt dat je de volgende interactieve functies kan gebruiken:

    • Kijk live
    • Kijk vanaf begin met Begin Gemist
    • Kijk tot 7 dagen terug
    • Download to go: download series en films en kijk zonder internetverbinding

    Daarnaast kan je in de app onder andere ook gebruik maken van:

    • Casting: via Chromecast en Airplay streamen naar jouw TV
    • TV Gids per zender en instellen van favoriete zenders
    • Herinneringen: stel bij een programma een herinnering in om niks te missen
    • Mijn lijst: voeg titels toe aan ‘Mijn lijst’.

    Kijk voor een overzicht van interactieve functies per tv-abonnnement in de zenderlijst.

  4. Waarom kan ik de app niet vinden in de app stores?

    De CANAL+ app is alleen beschikbaar in de Nederlandse appstores. Ben je in Nederland maar staat je telefoon ingesteld op een buitenlandse taal? Dan is er kans dat je de CANAL+ app niet kunt vinden. Verander de taalinstelling (indien mogelijk) en probeer het opnieuw. De app is mogelijk ook niet vindbaar als je apparaat niet voldoet aan de systeemvereisten.

  5. Welke instellingen kan ik gebruiken?

    Per abonnement kan je vijf profielen aanmaken voor persoonlijke ervaring en aanbevelingen. Binnen jouw profiel kun je het volgende instellen:

    • Ouderlijk toezicht: stel een toezichts pincode in om ervoor te zorgen dat kinderen niet kijken boven hun leeftijdsgrens
    • Overzicht gekoppelde apparaten: beheer en verwijder hier je gekoppelde apparaten
    • Beheer machtigingen: geef hier o.a. toestemming voor persoonlijke aanbevelingen en berichten
    • Mobiele dataverbruik: stel hier je mobiele dataverbruik of alleen via Wi-Fi streamen in
    • Kijktips resetten
  6. Hoe stel ik een ouderlijk toezichtpincode in?

    Stel een ouderlijk toezichtspincode in om ervoor te zorgen dat kinderen niet kijken boven hun leeftijdsgrens. Ga naar ‘Ouderlijk toezicht’ binnen Instellingen in je profiel en zet ‘Activeer ouderlijk toezicht’ aan. Bij ‘Stel ouderlijk toezicht in’ kun je de kijkleeftijd instellen voor de zenders of titels waar de ouderlijk toezicht-pincode wordt gevraagd.

  7. Er zijn teveel apparaten gekoppeld. Hoe kan een apparaat verwijderen?

    Ga naar ‘Verbonden apparaten’ in je profiel voor het beheren en verwijderen van je gekoppelde apparaten. Je kunt maximaal 10 apparaten verbinden. Je verwijdert een apparaat met het prullenbak icoontje. Zo kun je via een nieuw apparaat kijken. Als je dus met een 11e apparaat probeert in te loggen krijg je de optie om een van de 10 al geregistreerde apparaten te verwijderen.

  8. Hoe kan ik ondertiteling aanpassen?

    Hieronder vind je per apparaat waar je de instellingen voor audio en ondertiteling wijzigt:

    • Op je mobiel of tablet: ga naar je profiel en onder het kopje Instellingen naar Taal.
    • Op je computer of laptop in je webbrowser: ga rechts boven naar je profiel en kies Taal.
    • Op je smart-tv: ga naar je profiel en Taal.
    • Ziggo Mediabox: rechtsonder in beeld.

Gebruik

  1. Welke zenders zitten er in mijn abonnement?

    Kijk voor het meest recente overzicht in de zenderlijst of in de app onder ‘Beschikbare zenders’.

  2. Waar kan ik series, films en documentaires kijken in de app?

    Voor een totaaloverzicht van alle te streamen series, films en documentaires ga je op het 'home'scherm van de app naar de buttons Series, Films of Docu's.

  3. Waar kan ik sport kijken in de app?

    Ga in de app naar de button Sport. Daar hebben we alle sportprogramma's en kijktips voor je op een rijtje gezet.

Gegevens/abonnement

  1. Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Vraag hier een nieuw wachtwoord aan voor jouw persoonlijke account.

  2. Waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

    Vraag hier een nieuw wachtwoord aan voor je persoonlijke account of wijzig deze in je Profiel.

  3. Hoe kan ik mijn CANAL+ abonnement opnieuw activeren? Welkom terug! Je kunt je abonnement eenvoudig opnieuw opstarten via je persoonlijke account bij Abonnement.

  4. Waarom kan ik geen nieuw abonnement nemen?

    Het zou kunnen zijn dat je al een account hebt. Je kunt je abonnement eenvoudig herstarten of aanpassen via je persoonlijke account. Heb je geen toegang (meer) tot je 'Mijn'-omgeving? Neem dan contact op met de klantenservice.

  5. Hoe wijzig ik mijn abonnement?

    Log in op je je persoonlijke account om je gegevens, inloggegevens of betaalgegevens te wijzigen. Je kunt hier ook je abonnement wijzigen en nota’s terugvinden.

  6. Heb je een abonnement op CANAL+ via je internetprovider?

    Neem voor vragen over inloggen, gegevens en abonnement rechtstreeks contact op met je provider.