Als je de foutcode K507 of S003 krijgt. Of als je decoder een melding geeft over gecodeerd signaal of geen rechten, betekent dit meestal dat je niet het juiste abonnement hebt om de zender te bekijken. Om meer zenders te krijgen kun je je abonnement uitbreiden via Mijn Canal Digitaal account.

Heb je wél het juiste abonnement en krijg je toch een van de bovenstaande meldingen? Volg dan de onderstaande stappen.



Gecodeerd signaal op alle zenders

Ervaar je problemen met een gecodeerd signaal op alle zenders, dan kan dit betekenen dat de kijkrechten van je abonnement zijn verlopen. Dit gebeurt wanneer je de ontvanger/smartcard langer dan één maand niet gebruikt. Je kunt de nieuwe rechten automatisch ontvangen door je ontvanger een tijd aan te laten staan:

  1. Zet de ontvanger aan en zet hem op NPO1 HD
  2. Wacht maximaal 60 minuten

LET OP Binnen een uur zie je dat je nieuwe rechten voor je abonnement ontvangt en het beeld verschijnt. Heb je na een uur nog geen beeld, heractiveer dan je smartcard.

Gecodeerd signaal op sommige zenders

probleem hdmi-kabel

Als er bepaalde zenders zijn die je niet ontvangt, heeft dit vaak te maken met je abonnement. Je krijgt deze melding omdat de zender niet in je abonnement zit. Of je een zender zou moeten kunnen bekijken kun je vinden in de zenderlijst. Voor sommige specifieke zenders kan iets anders de oorzaak zijn.

Heb je alleen signaal op de vrij te ontvangen zenders volg dan de stappen bij gecodeerd signaal op alle zenders.

Andere zenders

Voor sommige zenders in je abonnement staat extra beveiliging aan. Deze beveiliging zorgt ervoor dat je de zenders alléén kunt bekijken met een ontvanger van het merk M7. Deze beveiliging gebruiken we op verzoek van de (aanbieders van) de zenders.

  • ESPN2
  • MTV NL
  • MTV Music
  • VH1
  • VH1 Classic
  • Mezzo HD

Maak je gebruik van een ontvanger van een ander merk dan M7? Dan kun je de zenders niet bekijken. Tip: heb je een ontvanger met een CAM-slot, dan heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van een CI-module om de zenders alsnog te bekijken.

Na abonnementsuitbreiding

Heb je je abonnement uitgebreid met meer zenders? Dan kan het tot één uur duren voordat je het verschil ziet. Heb je na dit uur nog steeds geen beeld op de nieuwe zenders? Dan is het raadzaam de tv of ontvanger te resetten.

  1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht één minuut
  3. Sluit en zet de ontvanger weer aan

Aanhoudende problemen

Als je na lange tijd nog steeds geen beeld krijgt, kun je het probleem niet zelf oplossen. Neem in de geval contact op met de klantenservice.

Betalingsachterstand

Een gecodeerd signaalkan ook voorkomen als je door een betalingsachterstand geen rechten meer hebt. Ga naar Mijn Canal Digitaal om te controleren of er een openstaand bedrag is. Dan zie je daar ook een betalingslink om te betalen. Na de verwerking van de betaling zullen je rechten weer actief zijn en kun je weer tv kijken.